Hello!!!

Sunday, January 16, 2011

Related kah?

Saya terbaca satu blog yang menceritakan pengalamannya bersalin. Masa-masa sekarang ni, blog macam ni memang mudah menarik perhatian saya. Macam-macam cerita. Ada yang senang. Ada yang penuh komplikasi. Ada yang survived. Ada yang sampai kena tahan wad beberapa malam lagi. Macam-macam lah. Buat tambah seram kepada bakal-bakal ibu macam saya.

Tapi yang paling menarik perhatian saya, ada seorang blogger (saya lupa blog mana) menceritakan bahawa dia kena marah dengan nurse sebab bawak baju/blanket warna kuning. Menurut kata nurse tu, kalau pakaikan bayi dengan baju kuning akan mendapat sakit kuning atau bahasa canggih dia jaundice.

Saya rasa macam nak ketawa kepada teori itu.

p/s: Hati bayi tak kenal warna baju atau blanket. Tapi hati antara punca kenapa jaundice terjadi.


-Surya Rahman-

6 Words from you:

bardboo said...

adush...nurse tu mmg lawak!! haha...dh ready ke nak bersalin ni?

Jom Lawat Blog Bardboo

Unknown said...

hoho pnh dgr gak psl tu tp xtau ape kaitannyer keh3

SuryaRahman said...

kalau aku bawak baju hijau, nanti kena demam hijau ke? haha.

Reen Tart Nenas said...

herm, mmg lawak!

Anonymous said...

haha...mmg teori tuh salah..but the concept behind it is true.. jgn pakai kn baby warna kuning sbb nnt susah nk tgk the baby is jaundice ke tak coz of the yellow reflection to the skin.. so, kalau boleh jgn pakai kan baju kuning ye utk baby or cadar warna kuning or langsir warna kuning.. just my 2 cents.

SuryaRahman said...

reen: macam2 kan.

anonymous: theory salah. but ur reason memang berasas la. yellow reflection to the skin. never think about that before.
anyway, hi!