Hello!!!

Saturday, April 17, 2010

Misteri jiran sebelah.

Oh. Mungkinkah selepas berkahwin ciri-ciri menjadi makcik semakin menyerlah. Oh man. Selama ni saya tiada pernah kisah pun ape kisah jiran sebelah saya. Tapi kenapa sekarang ni macam dah timbul ciri-ciri jiran busybody ni. Haih. Macam tak boleh jadi. Harus tukar pendirian ni.

Tapi sebelum nak tukar pendirian, saya nak cerita dulu tentang jiran saya. Sebelum ini suami saya yang pelik tentang beliau. Sekarang saya pun sama pelik.

Kenapa rumput rumah beliau tak pernah panjang? Rumah kitorang rumput tu dah bertukar profesyen jadi car washer basuh bawah dan tepi kereta. See. Jimat kan. HAHAHHA. Dush.

Jadi hipotesis kami:

1. Dia balik kerja dia cabut kot.
Impossible. Dia pergi kerja lebih awal dari kami. Balik pulak lagi lambat. So?

2. Masa kita pergi kerja isteri dia cabut kot.
Impossible. Dulu mungkinla. Sekarang isteri dia dah balik kampung. Pregnant kot.

3. Dia upah orang potong rumput kot.
Impossible. Tak pernah nampak pun dia panggil orang tu.

Jadi? Misteri rumput jiran sebelah tak dapat terungkai.



Sampailah minggu lepas, saya nak basuh baju. Mesin ada kat luar belakang rumah. Bila saya keluar je saya nampak jiran sebelah rumah tengah mencangkung kat rumah dia. OMG. Cepat-cepat lari sebab tak menutup aurat masa tu.Lepas bersembunyi, saya pun menengok melalui tingkap.

Rupanya, dia tengah cabut rumput. No wonder lah dia selalu kalah kepada kami dalam pertandingan rumput panjang.






1 Words from you:

hEarTLeSs said...

hahaha sengal sey!!!