Hello!!!

Tuesday, December 9, 2008

Sabah part 3

3rd dec 2008, ari kedua kat sabah..ari ni kitorang plan nak g gunung kinabalu..pepagi lagi kitorang da bangun*pagi la sangat..tgok luar da terang amat okeh*ngan berpandukan direction oleh encik fitri, maka perjalanan dimulakan ngan bismillahirrahmanirrahim*cam baik pulak..ahaks*

sangat penat okeh nak g gunung ni..pjalanan sangat jauh..lbey kurang 2 jam bawak keta..ngan jalan yg mendaki..itu sangat mencabar terutamanye mmbawa kereta yg berkuasa 660cc saje*kate encik fitri, name pun keta dalam bandar je* pakai gear 2 pun nak naik gunung susah amat..ngan lori pun gua kalah beb..aduuhhh..tape..tape..kite enjoy the scenery..

pas g kaki gunung*tak kuasa aku nak panjat gunung tu..gi pun muke aku nak panjat??bule buat kenduri tu kalo aku buat mende2 gitu..kehkeh* kitorang pun g poring hot springs..die kate 39km, tapi ampehs, 1 jam gak baru aku sampai tmpat tu..

sampai je kat hot springs tu, tgok2 ade signboard air terjun..kitorang ape lagi..g la jungle trekking jap menuju ke air terjun tu..sampai je, trus tukar baju n terjun ke dalam air terjun..huhu..amat sejuk okeh!!!kunon2 nak mandi sampai kul 2.30..tapi kul 2 da naik sebab da kecut mecut tangan aku ni plus ade pacat!!!

pastu g buat foot therapy*blah la ko surya* ngan merendam kaki kat dalam air panas..pegh..panas sey itu air..sedap gak rendam kaki dlm tu..

pastu kitorang pun start turun gunung balik..sangat berkabus jalan ketika itu..agak mendebarkan jugak terutama bile turun bukit terasa laju walaupun kakiku sudah menekan itu pedal brek..tapi angin gunung sangat nyaman okeh..sungguh!

malam kitorang makan kat tanjung aru seafood restaurant sambil dihiburkan ngan persembahan tradisional suku kaum di sabah*aku nak try tarian buluh tu tapi cam segan je lemak2 aku ni nak melompat2 di khalayak ramai..ahaks*

1 Words from you:

LaNuN_TeLuK_AdeN said...

hahahha...
takut roboh pentas tuee..
wakakkakakak....
jgn mare noooo..!!!!!!prehe