Hello!!!

Saturday, February 7, 2009

Sedarlah..

Entry kali ini agak emo..sile abaikan jike anda tidak suke membacenye atau lbey senang kalau anda mengclick mende alah bentuk pangkah kat atas ujung kanan screen pc or laptop anda..saye tidak memaksa anda membace dan tidak pule memakse anda menghentikan pembacaan..

entry ini adalah hasil kegeraman saya terhadap seorang manusia bername tuutt..atau name panjang nye kawan..

wahai kawanku yang budiman serta rupawan malah menawan juga cendekiawan dan
bukan cendawan, sile lah jangan mementingkan diri anda sahaja..hidup kat dunia ni bukan hanya anda dan anda sahaja..ramai lagi yang berada di sekeliling anda..apa yang anda cuba sampaikan dengan pertanyaan itu semalam??mengapa anda cube memutarbelitkan umpama wayar telepon umah yang terbelit2 ketika asik bergayutan bersame kekaseh hati keadaan dan fakta hanye untuk melepaskan diri dari situasi yang mengelilingi kita pade ketika itu??

kenapa anda hanye berani cakap di belakang sahaja??kenapa anda tidak berani berterus terang dengan saye?kenapa saye perlu tau ini dari orang lain?

ye..pernah saye katekan pade diri saye dahulu betapa saye ini amat sukar untuk mempercayai kawan setelah ape yg berlaku pade saye di MRSM dulu..tapi setelah saye mempercayai anda, begitu pula yang anda lakukan ye..

ku harap pade pagar, rupenye pagar makan padi..
ku sangka panas hingga ke petang, rupenye hujan di tengah hari..
ku sangka pelangi kuar lepas ujan di tengah ari, tetapi ribut pule yang melanda bumi..

apekah layak manusia ini dipanggil kawan??

entry ini hanye lah untuk diri saya supaye sedar sekali lagi..
berhati2 dalam berkawan..
supaya tiada duri yang menikam daging,,
supaya tiada api di dalam sekam..
supaya tiada gunting dalam lipatan..
alangkah lalainye saya..




2 Words from you:

Anonymous said...

hoho~ sabO beb.. biase le tu manusia byk prangai nye. bek ko tampO dia lelaju.. baru puas hati aku.. hahah. tp kalo aku yg dmaksudkan, xke free2 je aku dpt pelempang kO.. hahha

SuryaRahman said...

emm..bese la..lain padang lain belalang..lain orang lain ragam..*sindrom karam singh walia*
redha je dengan ape yg terjadi..yang penting terpulang pade hati..kalo niat ko ikhlas berkawan, tadenye kes cakap2 belakang ni..harus terime seadanye..ini tidak..aku pulak jadi mangsa..yg paling best siap kutuk2 aku kat belakang pastu orang lain sampaikan..huhu..
ehh..ko ke orang yang aku maksudkan??meh cni aku tampo ko lelaju..hehe..