Hello!!!

Saturday, April 16, 2011

2 weeks old Irfan


Nangis sampai muka merah padam tu dah macam hobi Irfan. Setiap kali nangis, tak pernah muka tak merah. Buat mummy dia panik mula-mula. Nasib baik sekarang dah biasa tengok macam tu. Bila masa Irfan nangis? Biasa lah untuk bayi. Masa lapar, poo-poo dan mandi. Oh, dia sangat takut dengan sejuk. Kalau bukak baju je start la nak menangis. Kena air tak payah cakap la kan. Lagi tinggi pitch dia. Saya rasa mungkin ada kaitan dengan keadaan semasa baru mengandung dulu. Masa tu kan baru berpindah ke JB. Lepas tu air kat rumah baru tu dia punya sejuk macam tak ingat dunia. Nak mandi pun boleh termenung sejenak dua memikirkan nasib. Sekarang tengok-tengok anak sendiri takut dengan air. HAHA.

Orang kata, anak lelaki kuat menyusu berbanding anak perempuan. Saya kata, err tak tahulah sebab takde anak perempuan lagi untuk dibandingkan. Tapi setakat 2 minggu ni, Irfan bangun malam 2,3 kali je. Minum susu, kemudian tidur. Kadang-kadang ada jugak dia taknak tidur. Dah bermacam-macam cara buat. Rupa-rupanya, dia poo-poo. HAHA. How silly this newly parents ni. Nak embah dia datang tengok jugak baru selesai. HAHA.

Irfan selalu minum susu melebihi kemampuan perut. Nak lagi dan lagi dan lagi. Lepas tu kalau tak bagi menjerit macam kena dera. Kalau bagi, muntah pulak. Emm. Pening. Tak tahu nak buat macam mana. Bagi salah, tak bagi salah. Lepas muntah, dia mintak susu lagi. Pening mummy, Irfan.

Buat masa sekarang, saya breastfeed Irfan. Tapi dengan bantuan sebab masalah sinking nipple. Oh. Irfan taknak direct breastfeed. Sebab dia dah biasa dengan artificial teat. Sedih, tapi nak buat macam mana. At least, dia dapat susu ibu.

Itu saja untuk setakat 2 minggu ini.


Ooh. Nama anak saya Muhammad Irfan bin Muhammad Fitri.



-Surya Rahman-

4 Words from you:

hEarTLeSs said...

WOW! bersediakah aku???erkkk

SuryaRahman said...

hehe. macam yang aku cakap, bersedia atau tidak, bolos aje dinding itu. haha.

hEarTLeSs said...

haha

Bunda Atif said...

kiki..turn sorg lg pasni..hee..atif pn masa baby muka merah padam kalo nangis cm udang kene bakor..hehehe..ayah die punye cuak..kulit baby kan xmatang lg..hee