Hello!!!

Friday, November 25, 2011

Occupied Weekends

Yeah. Seperti diberitahu, bulan ini adalah bulan yang sibuk buat kami sekeluarga. Rasanya bulan ni belum buat morning walk lagi. Biasanya weekend kalau tak kerja, pagi-pagi akan berjalan sekeliling taman membawa anak dalam stroller menikmati pemandangan pagi sambil membakar lemak. ok takde lah bakar sangat sebab lepas tu pergi sarapan nasi lemak pula. Morning walk ini juga bertujuan untuk melatih jantung supaya bersedia jika tiba-tiba tuan dia ni nak pergi berjoging mana lah tau terbukak pintu hati nanti kan.

First weekend bulan ni, saya oncall. Next, ke Perak menghadiri kenduri kahwin. Next, ke Shah Alam berkursus pula. Dan esok pula ke Desaru untuk berhari keluarga. Jadi bilakah nak buat morning walk memang tak tahu la bila. Untuk Disember, masih belum keluar jadual oncall. Tapi apa yang pasti first weekend tu memang takde morning walk sebab EF tiada kerana ke Rompin. Sigh.

Oh sekarang sudah mula musim banjir. Jadi harus berjaga-jaga kalau tiba-tiba nurses mintak ubat yang bukan-bukan untuk diberikan kepada mangsa banjir. Teringat lagi pada musim banjir sebelum ni, mereka minta Acyclovir untuk diberikan kepada pregnant woman yang chicken pox yang berada di pusat pemindahan banjir. Menggagau aku mencari Acyclovir sampai mengemis. Mana pernah simpan sebelum ni.

Oh hujung tahun juga maksudnya duit dah takde. Sigh. Bosan betul kerja asyik minta maaf kat pesakit suruh makan ubat untuk 10 hari dan nanti datang balik untuk collect remaining ubat. Hai. Bila lah nak berakhir kesakitan ini.

Sekian. Bye. Oh rasanya macam dah hilang skill untuk menulis dan mengarut.




-Surya Rahman-

0 Words from you: