Hello!!!

Wednesday, March 16, 2011

Surat terbuka untuk anak

Ke hadapan anak yang masih berada dalam kandungan

Mummy berharap kamu berada dalam keadaan sihat walaupun mummy tahu kamu dah kekurangan ruang. Tapi itu bukan alasan untuk kamu berhenti bermain kan.

Mula-mula mummy nak minta maaf kalau mummy tak memberi yang terbaik untuk kamu sepanjang dalam kandungan. Mummy tahu kamu tak mendapat DHA, folate bla bla bla yang secukupnya sebab mummy tak minum susu materna untuk ibu mengandung. Takpe. DHA fiolate tu boleh dapat daripada sumber lain. Harap-harap kamu berjaya menyerapnya. Mummy juga tak kisah kalau kamu mencuri kalsium daripada mummy. Mummy tak kisah kalau mummy asyik cramp kaki waktu malam. Takpe. Asalkan kamu mendapat kalsium daripada mummy.

Sepanjang kamu dalam kandungan mummy, kamu jarang memberi masalah kepada mummy. Mummy takde muntah-muntah, tak boleh makan itu ke ini ke, dehydrated, pening-pening, pitam. Semua mummy takde rasa. Alhamdulillah. Bila kamu makin besar, barulah mummy rasa sakit pinggang, cramp, dan sebagainya. Kebelakangan ni pulak mummy selalu susah nak bernafas. Mungkin sebab kamu dah semakin besar. Takpe. Mummy tahu macam mana nak selesaikan masalah tu.

Kadang-kadang mummy jadi takut. Mampukah mummy jadi mummy yang baik untuk kamu. Mampukah mummy mendidik kamu. Mampukah mummy menjaga kamu sebaiknya. Mampukah mummy memenuhi keperluan kamu. Mummy takut mummy tak mampu.

Kadang-kadang mummy macam tak percaya. Dah lapan bulan kamu dalam perut mummy. Ke sana ke mari mummy bawak. Dulu mummy tak pernah sangka pengalaman mengandung seindah ini. Semua ni perkara baru untuk mummy. Mummy sangat teruja dan gembira.

Tinggal lebih kurang 30 hari lagi kamu akan ada dalam perut mummy. Lepas tu kamu akan lahir ke dunia ni. Secara jujur, mummy tak sabar nak tunggu kamu lahir. Kamu yang sekarang ni selalu menendang rib mummy sampai mummy terkejut. Kamu yang selalu mengeras dalam perut mummy sampai mummy sakit. Kamu yang selalu bermain walaupun mummy nak tidur. Kamu yang mummy tunggu-tunggu.

Mummy harap kamu akan lahir dengan selamat. Mummy tunggu kamu.

-Mummy-

2 Words from you:

Amalina Ali said...

wah. sangat terharu kalau aku jadik anak kau.

take care ye surya. insyaAllah bby kau lahir dengan selamat.

anak kau nanti surat beranak mana? Johor ke KL? HAHA

SuryaRahman said...

bersalin kat JB, lepas tu baru balik selangor. Tak amik cuti pun sebelum bersalin.