Hello!!!

Saturday, April 24, 2010

Kesihatan sudah kembali,

Jadi hari ini boleh mengarang entry. Mungkin mampu mengarang dua muka surat. Atau setengah muka surat kemudian menjadi tidak sihat lagi, siapa tahu kan.

Minggu lepas adalah minggu yang mencabar. Hampir setiap malam sakit kepala. Walaupun sakit reda kerana Mamee Monster harga 80sen cekik darah nasiib baik sedap, tapi hari-hari berikutnya sakit kepala cuma reda dengan tidur sahaja.

Oh hari ini dan esok saya akan keseorangan mengharungi hujung minggu. EF ada kerja yang perlu dibuat di Likas. Sob sob sob. Eh. Likas kat mana Surya? Adalah dalam setengah jam dari rumah. HAHAHAHA. Cakap macam jauh je Likas tu. Saya tidak mahu ikut kerana:


1. Saya tidak mahu terbakar lebih mendalam di bawah cahaya matahari
2. Saya lebih sayangkan suasana hujung minggu di rumah.
3. Saya ada dua presentation minggu depan. Last presentation sepanjang karier bergelar PRP. Hip hip huray.


Sejak berkahwin, saya perasan sesuatu mengenai saya. Kalau dulu hujung minggu, pagi-pagi buta dah merancang nak pergi mana. Kita pergi tengok wayang jom. Kita pergi carik barang hantaran lah. Kita balik kampung lah weekend ni. Segala-galanya nak buat bersama. Mana EF nak pergi sibuk je nak ikut. Pergi main futsal pun sanggup je tunggu.

Tapi lepas kahwin, weekend di rumah adalah seperti heaven. Macam nikmat betul weekend di rumah. Dan kalau EF ajak keluar teman beliau mencari barang, atau menggunting rambut, ada saja alasan yang keluar. Takpelah you. I tunggu kat rumah je. Takpe. You pergilah. See. Nampak macam isteri sejati kan. HAHAHAHAHA. Tapi tu niat je. Ada saja yang EF buat supaya saya ikut dia jugak.

Tapi tidak hari ni. Never. Never. Saya berazam duduk di rumah depan power point. Sekian.

p/s: Rumput masih panjang. Lebih tinggi dari pokok serai jiran sebelah. HAHAHA. Mahu tunggu emak datang baru potong. Boleh?


0 Words from you: