Hello!!!

Wednesday, August 12, 2009

Wad Bersalin?

Err. Terbosan-bosan saya menanti kerja datang menerpa di manufacturing. Dari pagi saya bermenung-menung sambil mentonton muka sendiri di bayangan mirror. Sekali tengok macam lawa. Dua kali tengok, aiseh ada jerawat pulak baru tumbuh dekat kening. Dah rasa malas nak tonton muka kali ketiga. HAHA.

Sebenarnya memang tak bekerja pun di manufacturing. Datang cuma nak punch card je. HAHA. Cakap pasal punch card, pagi tadi saya punya punch card pukul 7.59. Hip hip hurey. Berjaya. Lalalalala (sambil pusing-pusing badan macam ballerinot).

Tengok. Bukti saya tiada pekerjaan. Mentangkap gambar di bilik persediaan internal. Syafiq, sila jeles.

Disebabkan tiada pekerjaan, maka saya pun mentuju ke bilik persediaan eksternal. Konon nak tunjuk macam anak dara rajin lah membancuh kicai ping satu untuk pesakit (Cuba teka apa itu kicai ping. Cepat. Siapa betul saya bagi hadiah. AMARAN. Syafiq tak boleh mensertai apatah lagi bersekongkol memberi jawapan atau hint.HAHA). Tapi sampai di situ saya cuma melepak saja memborak bersama Penolong Pegawai Farmasi dan student praktikal. HAHA. Lepas itu tangan kanan yang gatal telah membuka satu laci meja di bilik tersebut. Sekali saya jumpa freshly born rat's offspring. So yeark! Boleh beliau bersalin di tempat itu? Beliau ingat itu wad bersalin kah? Memang kecoh jadiknya kawasan tersebut dengan penemuan fossil hidup itu. Nama hospital dirahsiakan. HAHA.

Bukan tempat kejadian. Ini tempat bermenung-menung mentatap cermin.

Oh. Saya ada test Friday nih. Takut meh. GMP, GLP, calculation, strength, w/v. OMG. Mana I ingat lagi!!!! Oh. Dan saya ada talk perlu terhadir Hari Sabtu ni di Hyatt Regency Hotel KK. Tidak tahu dimana itu.

Last weekend adalah perkahwinan cousin saya bernama Wani. Memang sedih ah tak dapat menghadir majlis beliau. Beliau mempakai theme colour black and white. Somebody reject permohonan theme colour ini untuk wedding saya. Kenapa tah saya harus mengkalah dan mengikut kata beliau mengenai theme colour dan lain-lain lagi. Kan ini wedding saya. Sob. Sob. Nak all white pun kena reject. Last sekali mempakai kaler favourite beliau. Sedih.

Oh. Tengok. Kalau menulis entry bersifat lencongan adalah kegemaran saya sepanjang zaman. Sebenarnya nak cerita pasal wedding Wani. Kepada Wani, kalau kau baca blog ni lagi, aku ucapkan Selamat Pengantin Baru. Semoga kamu berbahagia hingga ke akhir hayat. Aku sangat sedih tidak dapat menghadir kau punya wedding. Bercucuran air mata bila mengenangkan. Ok. Stop. Meh lah honeymoon kat KK. Aku tak sponsor apa-apa. HAHA.

Saya sungguh jeles. Sepatutnya saya juga ada dalam gambar ni. Team pergi makan Pizza Hut hari raya kedua. HAHA.

3 Words from you:

Anonymous said...

cepatnye ade exam weh.aku yg blom ade pape pun dah cuak yg amat (bkn rahmat o ahmad k) bile dengar crite2 senior kat hkl nih.dah la ade ure2 dorg nak retain ktrg lg 2-3thn after abes prp nnt.gile.

nak jwb kuiz ko.tp teke je ah.kicai ping=sirap batuk.haha.harap salah.

K154 said...

sirap batuk kejadah..Kicai tu novorapid la.. ping tu untuk inpatient..

ahh.. bersusah-susah dahulu.. bersusah-susah kemudian..

Mizz Farah said...

aku nk amik bhgian gak...
kicai ping tu a.k.a limau ais tp kat sabah die buh asam boy lak lam tu..kan??kan??

p/s : aku taw sbb stahun aku dok kk tu...lalalala~