Hello!!!

Tuesday, May 19, 2009

Indonesia Part 1

14th May 2009

Pukul 6 pagi, me and The Girls except Alin dah sedia menunggu teksi dengan sabar tapi sebenarnya tak berapa sabar. HAHA. Meronta-ronta baik punya punya dalam diam hati ini.

Pukul 7 kami selamat tiba di KLIA. Huh. Ambik engkau. Sejuk menggeletar tak ingat nak slowkan ke air cond kat KLIA tu. Aku yang banyak lemak pun sempat merasa getaran tubuh akibat sejuk apatah lagi yang kekurangan lemak tubuh badan.

Flight kami dijadualkan pukul 9.10 pagi. Tapi kami sengaja buat jadual flight sendiri suka hati aku la nak naik pukul berapa. HAHA. (Only The Girls yang faham). Sampai di Jakarta pukul 10 waktu Indonesia Barat (WIB). Huh. Driver yang ditempah menjemput kami dan kami menuju ke Bandung, Kota Keriangan. Err. Maksud saya, Bandung, Kota Pershopingan.

Amat jauh Bandung dengan Jakarta. Macam naik kereta dari KL ke mana-mana destinasi berupa perjalanan selama 3 jam setelah ditambah tolak square root min mod median jammed bagai kat Jakarta tersebut. Huh. Sampai di Bandung, kami checked in di Flores Gallery Hotel. Wah. Bilik kat hotel tersebut sangat nyaman. Tiap2 malam kami tidur dengan mati. HAHA. Maksudnya tidur mati.

Perjalanan hari pertama ialah menyusuri Jalan Riau yang menempatkan berpuluh-puluh Factory Outlet yang menyaksikan syaitan berleluasa di hati. Err. Tipu je. Tak tau la ada berapa FO kat situ. Yang sempat terjahnye sikit je. The Summit, Heritage, Stamp, Secret dan banyak lagi. Confident je engkau banyak lagi. Hah. Engkau tak percaya engkau punya pasal.

Selepas makan malam, kami tidur dengan nyenyak kalau engkau letak bomb sebelah telinga pun belum tentu aku bangun. HAHA.